İlk sınavı 2016 yılında yapılan IB Fizik müfredatında duran dalgalar, Konu 4 dalgaların bir alt konusudur. Bu alt konu, kendisiyle ilişkili aşağıdaki kazanımları içeriyor.
- Duran dalgaların doğası
- Sınır koşulları
- Düğümler ve antinodlar (tepe noktaları)
Analizin bu bölümünde özellikle “Duran dalgalar kazanımlarına göre soruların frekans dağılımı nedir?” sorusuyla ilgileniyorum.
HL için duran dalgalar kazanımlarına göre soruların frekans dağılımı
1999-2023 yılları arasında
HL için tüm veri setinde, soruların neredeyse yarısı sınır koşullarından gelmiştir. Soruların yaklaşık üçte biri duran dalgaların doğasından gelmiştir. Düğümler ve antinodlar en az değerlendirilen kazanım olmuştur.
Şekil 1
2016-2023 yılları arasında
Bu yıllar arasında bir fark, düğümler ve antinodların hiç değerlendirilmemesidir.
Şekil 2
SL için duran dalgalar kazanımlarına göre soruların frekans dağılımı
1999-2023 yılları arasında
SL için tüm veri setinde, soruların üçte ikisinden fazlası duran dalgaların doğasından gelmiştir. Düğümler ve antinodlar en az değerlendirilen kazanım olmuştur.
Şekil 3
2016-2023 yılları arasında
Bu yıllar arasında, SL için tüm veri setine kıyasla dağılım neredeyse aynı kalmıştır.
Şekil 4
Buradan başka neler öğrenebilirsiniz?
Bu konunun diğer alt konularındaki kazanımların analizleri için:
- Salınımlar
- Hareketli dalgalar
- Dalgaların özellikleri
- Dalga davranışı
- Duran dalgalar
Daha ayrıntılı analizler için aşağıdaki bağlantılara bakmak isteyebilirsiniz.
- Ölçme ve belirsizlikler
- Mekanik
- Termal fizik
- Dalgalar
- Elektrik ve manyetizma
- Çembersel hareket ve kütle çekimi
- Atom, nükleer ve parçacık fiziği
- Enerji üretimi
- Dalga olayları
- Alanlar (elektrik ve kütleçekim alanları)
- Elektromanyetik indüksiyon
- Kuantum ve nükleer fizik
This work/product/service has been developed independently from and is not endorsed by the International Baccalaureate Organization. International Baccalaureate, Baccalauréat International, Bachillerato Internacional and IB are registered trademarks owned by the International Baccalaureate Organization.